ایراد خاموش شدن پکیج

علل ایراد خاموش شدن پکیج

پکیج از جمله وسایلی است که در منزل ما جای آبگرمکن و دردسر های موتورخانه را گرفته است. به همین دلیل و این محبوبیت است که مصرف آن و به تبع تعمیرات پکیج زیاد شده است. پکیج مشکلات رایجی دارد که در این مقاله به یکی از آنها اشاره می گردد. بسیار پیش آمده است که ایراد خاموش شدن پکیج و یا به صورت مکرر خاموش و روشن شدن آن برای شما پیش آمده باشد. این خاموشی عللی دارد که برای رفع کردن هر کدام بسته به ساده بودن یا پیچیده بودن آن می توان خود اقدام کرد و یا از متخصص تعمیر پکیج استفاده کرد. پکیج را باید به صورت دوره ای سرویس کرد تا به مشکلات کوچک و بزرگ دچار نگردد. سرویس و چکاپ هایی که به صورت منظم انجام میشود مانع از احتیاج پکیج به تخصصی ترین تعمیرات پکیج می گردد.

هواگیری پکیج

هواگیری پکیج

یکی از تخصصی ترین مراکزی که به ارائه انواع پکیج و تعمیرات برندهای مختلف پکیج می پردازد توچال سرویس است. با مراجعه به وب سایت www.tochalservice.com می توانید انواع ایرادات پکیج را متوجه شده و نسبت به مشکلات و اختلال هایی که در دستگاه ایجاد می شود به موقع به تعمیر آن اقدام نمایید.

 

۱-     هوا گرفتن سیستم پکیج

بسیار شنیده اید که اگر هوا در سیستم و یا پمپ و مخزن دستگاه قرار بگیرد باید پکیج هواگیری شده و برای تعمیر آن اقدام نمود. پکیج وسیله ای است که آب در تمام قطعات و اتصالات آن جریان دارد و به طور کلی با آب کار می کند هر چیزی که جای آب را در مدار گردش پکیج بگیرد، باعث ایجاد اختلال در عملکرد پکیج می گردد. رسوب و هوا یکی از این موارد هستند که باعث ایراد خاموش شدن پکیج می گردند.زمانی که هوا در پمپ بوده و به جای آب وارد سیستم شوند باعث افزایش فشار پکیج شده و علاوه بر ایجاد سر و صدا در دستگاه باعث خاموش شدن پکیج می گردد. برای رفع افزایش فشار هوا، ایراد خاموش شدن پکیج باید از متخصصین این امر کمک گرفت.

 

۲-     نبودن آب در سیستم پکیج

 

رسوب پکیج

سرویس و تعمیرپکیج

 
زمانی که مخزن سیستم نشت کند و یا این نشت آب در قسمت دیگری از پکیج به وجود بیاید، باعث می شود آب سیستم کم شده و زمانی که این اتفاق بیافتد، پکیج خاموش می شود. علت این امر چیست؟ سیستم کاری پکیج به گونه ای است که باید میزان آب موجود در آن به اندازه ی کافی و میزان حداقلی باشد تا پکیج به درستی کار کند. اگر آب کمتر از این حد باشه پکیج یا روشن نمی شود و یا خاموش می گردد. پس یکی از علل ایراد خاموش شدن پکیج نبود آب کافی در پکیج می باشد.

۳-     انسداد و گرفتگی در لوله

اگر در مسیر آب گرفتگی وجود داشته باشد، سرعت آب کاهش یافته و فشار پکیج کاهش یافته و در صورت این اتفاق آب سرد و گرم شده و مشکل در گرمایش و روشن و خاموش شدن پکیج می گردد. رسوب کردن لوله ها در اثر املاح آب ها باعث می شود مسیر لوله تنگ شده و یا اتصالات و قطعات پکیج از کار بیافتد. برای جلوگیری از ایراد خاموش شدن پکیج بهتر است به سرویس منظم پکیج به وسیله تعمیرکاران مجرب بپردازید. یا اینکه اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید بهتر است در مقابل ورودی لوله ها از دستگاه تصفیه استفاده کنید.

 

۴-     خرابی پمپ پکیج

زمانی که پکیج شما خاموش می شود و یا روشن خاموش می شود می توانید علت را در عملکرد پمپ پکیج پیدا کنید. زمانی که پمپ پکیج بسوزد ایراد خاموش شدن پکیج شما را اذیت کرده و اگر این پمپ ضعیف کار کند روشن خاموش شدن دستگاه را نتیجه می دهد.

 

۵-     جوش آوردن آب دستگاه

زمانی که دمای پکیج تا حدی بالا رود که دمای آب بسیار افزایش یابد این اتفاق می افتد. به طور کلی آب دستگاه نباید بیش از ۶۰ درجه گرم شود. زمانی که ترموستات دستگاه خراب شود دمای آب را به درستی اندازه نگرفته و سبب جوش آوردن آب پکیج می گردد. ایراد خاموش شدن پکیج می تواند به دلیل بالا رفتن دمای آب باشد. پکیج خاموش می شود تا زمانی که دمای آب به اندازه ی کافی پایین بیاید و به طور اتوماتیک دستگاه روشن می شود. علل دیگر این امر می تواند تنظیم نبودن شعله پکیج و ترموستات یا کلید تنظیم دما خراب باشد. اگر مسیر لوله ها گرفتگی و رسوب داشته باشد ممکن است آب جوش بیاورد.

چکاپ دودکش دستگاه

چکاپ دودکش دستگاه

 

۶-     اشکال در دودکش دستگاه

زمانی که دود به درستی از دستگاه خارج نشود، دستگاه خاموش و روشن میگردد. برای اینکه گاز گرفتگی صورت نگیرد، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می شود. و هم چنین اگر فن دستگاه خراب بوده و نتواند مکش دود را انجام دهد ایراد خاموش شدن پکیج رخ می دهد. همیشه دودکش و ارتفاع نصب آن را چک کنید تا دچار این دست از مشکلات نگردید.

 

۷-     خراب بودن الکترود یون

یکی از بخش های دستگاه که مربوط به شعله پکیج می شود الکترود یون می باشد. کار این قسمت تشخیص این است که دستگاه شعله دارد یا خیر. اگر این قسمت خراب شود پکیج خاموش می شود.

 

۸-     اشکال در گاز دستگاه

پکیج ها به دو نوع برقی و گازی تقسیم می شوند. اگر گاز که مولد دستگاه گازی است قطع شود موجب خاموش شدن دستگاه می گردد. زمانی که گاز باشد اما فشار گاز کم شود و دستگاه در تنظیم گاز ورودی مشکل داشته باشد ایراد خاموش شدن پکیج به وجود می آید.

 

۹-     اشکال در برد الکتریکی

زمانی که ایراد خاموش شدن پکیج به وجود آمد بهتر است سریعا به متخصص تعمیر پکیج مراجعه کنید، زیرا خاموش شدن ناگهانی دستگاه باعث بروز گاز گرفتگی و ایجاد خسارت های مالی و جانی می گردد. وقتی متخصص برای تعمیرات پکیج مراجعه کرده و تمام موارد بالا را بررسی کرد و مشکلی نیافت می توان احتمال داد که در بخش الکتریکی دستگاه مشکلی وجود دارد. و به دلیل ظرافت و حساسیتی که برد دارد نباید خود اقدام به بررسی آن نموده و بهتر است این کار را به تعمیرکاران مجرب بسپارید و برای تعویض قطعات از قطعات اورجینال استفاده نمایید.

 

 

 

منبع:

https://khedmatazma.com/mag/why-water-heater-turns-off