سرویس و تعمیر پکیج

خدماتی که برای سرویس‌های پکیج ارائه می‌شود

برای جلوگیری از بروز مشکل خاصی برای پکیج، می‌بایست هر سال دو مرتبه برای سرویس پکیج خود اقدام کنید. سیستم کارایی پکیج‌ها به گونه‌ای است که اگر در زمان تعیین شده به آن‌ها رسیدگی نشود، بعدها باید هزینه‌ی زیادی را صرف تعمیر کنید. پس به منظور پیشگیری از پرداخت هر گونه هزینه‌ی اضافی، سعی کنید هر سال در اوایل بهار و پاییز، یک نفر را استخدام کنید تا پکیج‌تان را سرویس کند.

به طور کلّی خدماتی که برای سرویس پکیج عرضه می‌شود موارد زیر است:

  • هواگیری پکیج
  • اسیدشویی پکیج
  • شستشوی پکیج

سرویس پکیج شامل چیست؟

سرویس پکیج شامل بازبینی قطعات و رسوب زدایی آن می‌شود. سرویسکار هنگام مراجعه، چک لیست زیر را برای سرویس پکیج در نظر می‌گیرد. همچنین اگر مورد دیگری در پکیج خود مشاهده می‌کنید حتما هنگام سرویس کردن پکیج آن را به سرویسکار بگویید.

  • بررسی و بازبینی محل نصب پکیج و محل قرارگیری لوله‌ها: سرویسکار پکیج هنگام مراجعه باید در نظر داشته باشد که پکیج کجا نصب شده است و لوله‌های پکیج به درستی نصب شده‌اند یا خیر. این موضوع مستقیما با ایمنی در ارتباط است.
  • بررسی عملکرد قطعات و بخش‌های مختلف پکیج: سرویسکار پکیج بایدبخش‌های مختلف پکیج شامل دودکش، درجه حرارت پکیج، محل اتصالات، میزان فشار آب را به دقت بررسی کند.
  • بررسی میزان فشار آب پکیج: کیفیت و فشار آب در عمکرد پکیج موثر است. همچنین میزان فشار آبی که در پکیج است گردش است و میزان سختی و مقدار املاحی که در آب وجود داردهنگام رسوب زدایی و سرویس پکیج باید در نظر گرفته شود.

چه زمان باید سرویس پکیج انجام شود؟

سرویس پکیج کمک می‌کند که اگر قطعه‌ای دچار مشکل شده، قبل از اینکه به دیگر قطعات آسیب بزند شناسایی شود و در بیشتر مواقع از تعمیر پکیج جلوگیری می‌شود. همانطور که می‌دانید هزینه سرویس پکیج کمتر از تعمیر پکیج است. با انجام به موقع سرویس پکیج، عمر مفید دستگاه پکیج شما افزایش پیدا می‌کند. بهترین زمان سرویس پکیج، آغاز هر نیم سال سرویس پکیج را انجام دهید.

خدماتی که برای تعمیرات پکیج ارائه می‌شود

تعمیر پکیج شامل تمام اقداماتی است که برای کار کردن یا بهتر عمل کردن یک پکیج صورت می‌گیرد. ممکن است قطعه‌ یا قطعاتی در پکیج شما باشد که نیازمند تعویض‌اند و یا قطعه یا قطعاتی در پکیج شما هست که باید تعمیر گردند. شما اگر نمی‌توانید خرابی پکیج را تشخیص دهید و مثلاً نمی‌دانید کدام قطعه مشکل دارد که در عملکرد پکیج تأثیر می‌گذارد، جای نگرانی نیست؛ ما بهترین تعمیرکار پکیج را در اختیار شما می‌گذاریم تا مشکل پکیج شما را بررسی کند و تعمیر پکیج را در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

 

خدماتی که به صورت کلّی در تعمیر پکیج توسط تعمیرکار ارائه می‌شود شامل موارد زیر است:

  • تعمیر مبدل پکیج
  • تعمیر پمپ پکیج
  • عیب یابی کد خطای پکیج
  • شناسایی کد خطای پکیج
  • بررسی علت آب دادن پکیج
  • بررسی علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج

همچنین تعمیر و عیب‌یابی انواع پکیج‌ها توسط توچال سرویس انجام می‌گیرد.

تعمیرات پکیج در منزل شما

برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان و تعمیر شدن هرچه سریعتر پکیج برای استفاده مجدد این مجموعه خدمات سرویس و تعمیر پکیج را در محل برای شما در کمترین زمان ممکن توسط متخصصین که دارای تجربه بالا و متعهد به کار برای مشتریان انجام می دهد.

 

نکاتی در رابطه با عیب یابی و رفع عیب پکیج

برای تعمیر و برطرف کردن مشکلات پکیج دیواری نیاز است تا به نکاتی توجه نمود تا مشکلات دیگری برای دستگاه به وجود نیاید و هزینه اضافی را بر دوش افراد قرار ندهد. نکته ای که برای تعمیرات پکیج دیواری باید به آن توجه کرد این است که حتما قبل از اقدام به تعمیر دستگاه نسبت به عیب یابی آن مطمئن شوید. اطمینان از عیب یابی دقیق پکیج دیواری تنها با نشان دادن دستگاه به تعمیرکار حرفه ای امکان پذیر بوده و تعمیر سر خود دستگاه می تواند سبب بروز مشکلات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتری گردد.

نکته قابل توجه دیگر نحوه نگهداری و استفاده درست از پکیج دیواری می باشد که باعث کاهش خرابی ها و مشکلات در دستگاه می گردد. برای این که طول عمر دستگاه شما بیشتر گردد نیاز است تا سرویس های دوره ای برای آن توسط تکنسین انجام گیرد. این کار باعث کاهش مشکلات دیگر در آینده می باشد.

ترموستات و تایمرهای پکیج دیواری باید دائم چک شوند تا در صورت کار نکردن آنها به تعمیرکار خبر داده شود. همچنین فضای کافی باید در اطراف پکیج دیواری وجود داشه باشد و قفسه و کابینتی که برای پکیج طراحی می شود زیاد تنگ نباشد تا دستگاه قادر به تهویه مناسب باشد. با چک کردن رنگ شعله می توانید از سلامت پکیج خود اطمینان حاصل کنید. مانند دیگر شعله ها، شعله پکیج دیواری باید آبی رنگ باشد و در صورتی که رنگ هایی مانند زرد و نارنجی در شعله دستگاه مشاهده شد بهتر است که با یک تعمیرکار برای عیب یابی دستگاه مشورت نمایید.

مجموعه توچال سرویس با برخورداری از کادری مجرب و حرفه ای در زمینه تعمیرات انواع وسایل، قادر به عیب یابی و تعمیرات پکیج دیواری می باشد و این کار با کمترین هزینه ممکن و زمانی کوتاه در منزل شما انجام می شود.

 

با توچال سرویس نگران خرابی پکیج نباشید.

نگران خرابی و مشکلات پکیج نباشید. تعمیر انواع پکیج و کولر گازی در تهران ازجمله خدمات نصب، سرویس و تعمیرات ۲۴ ساعته پکیج و کولر گازی در اسرع وقت را به توچال سرویس بسپارید. تعمیرکاران پکیج و کولر گازی ما در مناطق مختلف تهران در خدمت شما هستند.

 

ما تعمیرکار پکیج ماهر و متخصص و معتبر به محل شما می‌فرستیم. تعمیر خرابی پکیج را به دست افراد متفرقه نسپارید.

هرگونه مشکل و نقص فنّی پکیج خود را به توچال سرویس بسپارید. ما بهترین تیم تعمیر پکیج را با نازل‌ترین قیمت به شما معرفی می‌کنیم. تعمیرکاران ما به صورت آموزش دیده خدمات سرویس و تعمیر پکیج شما را در کم‌ترین زمان ممکن برای شما انجام می‌دهند.

سرویس و تعمیر انواع پکیج

  • سرویس و تعمیر پکیج بوتان
  • سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور
  • سرویس و تعمیر پکیج گلدیران
  • سرویس و تعمیر پکیج مرکوری
  • سرویس و تعمیر پکیج رادیانت
  • سرویس و تعمیر پکیج ال جی
  • سرویس و تعمیر پکیج فرولی
  • سرویس و تعمیر پکیج ایرفو
  • سرویس و تعمیر پکیج ناوین
  • سرویس و تعمیر پکیج لورچ
  • سرویس و تعمیر پکیج سونیه دوال
  • سرویس و تعمیرات پکیج تاچی
  • سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس
  • سرویس و تعمیر پکیج آریستون
  • سرویس و تعمیر پکیج جنرال
۰۹۱۲۰۹۹۴۴۲۶
۰۹۱۲۰۹۹۴۴۲۶

علت افت فشار پکیج جهت تعمیر پکیج

در هنگام تعمیر پکیج به مشکلاتی مثل افت فشار ممکن است بر بخوریم.افت فشار در تعمیر پکیج دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد:

  • آبریزش و نشتی آب وجود دارد

اگر نشتی آب حتی خیلی کم هم باشد باعث ایجاد افت فشار می شود. پس بهتر  است نشتی هر چقدر کم را هم پیگیری کنیم و پکیج را تعمیر کنیم.

  • سوراخ بودن مبدل حرارتی

بیشتر پکیج های تک مبدل دچار این مشکل می شوند که باعث افت و یا افزایش فشار می شوند. این مشکل برای پکیج های دو مبدل کم پیش می آید.

  • شیر پر کن پکیج باز باشد

گاهی اتفاق می افتد که زمان تنظیم فشار، شیر پر کن آن باز می ماند که خود باعث افت فشار می شود.

  • شیر پر کن خراب است

در این شرایط حتی اگر شیر پر کن بسته هم باشد اما چون خراب است موجب افت فشار می شود.

در تعمیر پکیج برای اینکه دستگاه پکیج دیواری دچار آسیب بیشتری نشود سعی کنید تعمیرات دوره ای و سالیانه دستگاه خود را به موقع انجام دهید .تا دستگاه شما دچار آسیب بیشتری نشود و هم هزینه کمتری برای سرویس دستگاه پرداخت کنید.

اگر عمر استفاده از پکیج از سه سال بیشتر می باشد، پایین آمدن فشار فرآیندی طبیعی می باشد.

 البته این بازه زمانی بصورت تقریبی تخمین زده شده است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. افت فشار پکیج دیواری بیشتر در فصل زمستان اتفاق می افتد

در ابتدا باید بدانیم افت فشار پکیج دیواری به مقدار نیم بار در طول سه هفته عیب به حساب نمی آید و میتواند از نحوه کارکرد و نوع و مدل پکیج دیواری باشد زمانی که این افت فشار و پایین آمدن بار به نزدیکی صفر کمتر از دو هفته باشد نشانه خرابی در سیستم و عیب در عملکرد دستگاه است.

 

تنظیم درجه بار دستگاه پکیج برای تعمیر پکیج

در تعمیرات پکیج درجه بار دستگاه پکیج شوفاژ دیواری همیشه باید روی ۱.۵ یعنی بین یک و دو قرار گیرد تا دستگاه پکیج دیواری بتواند شروع به کار نماید و در واقع منظور از بار، آب موجود در مدار می باشد که توسط پمپ در مسیر به گردش در می آید و عمل مسیر سیرکولاتور انجام می شود.

در واقع در تعمیر پکیج اگر بار دستگاه به صفر برسد آبی در دستگاه موجود نمی باشد و اگر دستگاه شروع به کار نماید دچار آسیب می شود .به خاطر همین موضوع دستگاه دارای قطعاتی به نام پرشر آب می باشد تا میزان آب موجود در دستگاه را اندازه گیرد و اگر مقدار آب کافی باشد به دستگاه اجازه فعال شدن میدهد در غیر اینصورت دستگاه دچار اختلال می گردد.

در تعمیر پکیج برای بالا بردن بار دستگاه پکیج میتوانید از شیر آبی رنگ یا مشکی که در زیر پکیج قرار گرفته است به سمت چپ چرخانده درجه را بین ۱ و ۲ قرار داده سپس شیر را به سمت راست چرخانده و سفت کنید.

عیب یابی پکیج

زمانی که پکیج روشن نمی شود و یا آب گرم نمی شود، شما نیاز به تعمیر پکیج دارید. در ادامه روش عیب یابی را بررسی می کنیم.

·                   پکیج روشن نمی شود: 

روشن نشدن پکیج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد. اولین موردی که باید بررسی شود کم بودن میزان آب داخل مدار گرمایش است که احتمال دارد یا به علت نشتی در و یا ایراد در منبع انبساط پکیج باشد.

بنابراین در صورت خاموش شدن پکیج اولین موردی که باید چک شود حداقل فشار دستگاه است که در صورت کت بودن آن دستگاه روشن نمی شود. ولی اگر دستگاه خاموش و روشن می شود باید موارد دیگر بررسی گردد.

علت بعدی ممکن است بخاطر گرفتگی مدار گرمایش باشد که در این صورت جریان آب در مدار با اختلال همراه است و باعث می شود پمپ پکیج هوا را به داخل بکشد که این اختلال باعث می شود تا برد پکیج فرمان خاموش شدن به دستگاه بدهد.

با توجه به توضیحات بالا که وففه در عملیات گردش آب در مدار باعث خاموش و روشن شدن پکیج می شود. قطعا یکی از مواردی که وقفه ایجاد می کند وجود انسداد در مسیر گردش آب است. ممکن است یکی از دلایل بروز این مشکل وجود رسوب است که باید به دقت بررسی و رفع گردد.

·                   گرم نشدن پکیج: 

یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج ممکن است بخاطر خرابی فلوسوییچ آن باشد. زمانی که شیر آب گرم را باز می کنید نشانگر پکیج شروع به چشمک زدن می کند و اگر گرم نشدن آب به علت  خرابی فلوسوییچ باشد این نشانگر دیگر عمل نمی کند.

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث گرم نشدن آب پکیج شود خراب شدن سنسور دما پکیج است. زمانی که آب گرم باز می شود فلوسوییچ باز شدن آب را تشخیص می دهد و پکیج روشن می شود. درصورتی که دمای آب کمتر از میزان تنظیم شده برد باشد پکیج روشن می شود. که در صورت خراب بودن سنسور دما دمای آب برای پکیج قابل تشخیص نخواهد بود و پکیح روشن نمی شود.

گاهی نیز ممکن است گرم نشدن آب پکیج به علت خراب شدن سیستم احتراف آن باشد. که در صورت بروز این مشکل حتما نیاز به حضور کارشناس برای رفع مشکل است.

·                   دمای آب گرم پایین است: 

دمای پایین آب پکیج ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل آن ممکن است بخاطر خرابی فلوسوئیچ باشد که در این صورت دمای آب به درستی برای برد ارسال نمی شود و ارتفاع شعله پکیج کاهش می یابد.

علت بعدی ممکن است بخاطر نوسانات فشار آب باشد که باعث می شود پکیج به درستی کار نکند.

مورد بعدی که باید در نظر گرفته شود احتمال خرابی سنسور دما است که در صورت خرابی دمای آب را به درستی تشخیص نداده و باعث نوسانات دمای آب گرم می شود.

دلیل بعدی که باید مورد بررسی قرار بگیرد رسوب گرفتن مبدل های دستگاه است که باعث می شود تا دمای آب حد تنظیم شده نرسد و در این صورت باید مبدل باز شود و با اسید شویی رسوب های آن گرفته شود.

·                   قسمتی از رادیاتور سرد و قسمتی گرم است: 

گاهی اوقات با روشن کردن رادیاتور متوجه می شوید که به صورت یکنواخت گرم نمی شود. علت بروز این مشکل وجود هوا در مسیر جریان آب گرم رادیاتور است. برای رفع این مشکل باید رادیاتور ها را به صورت تک به تک هواگیری انجام دهید تا مسیر جربان آب گرم باز شده و مشکل برطرف شود.

·                   بوی بد دستگاه : 

برای تعمیر پکیج در این مورد، دیگ و دودکش را تمیز کرده و مشعل و تهویه هوا را تنظیم می کنیم.

 

رسوب زدایی در تعمیر پکیج دیواری

اگر در هنگام دوش گرفتن، متوجه شدید که آب گرم حمام سرد و بعد از گذشت یک مدت زمان گرم می‌شود و چندبار این اتفاق تکرار شد، نشانه رسوب در مخازن حرارتی و رسوب لوله های پکیج است و شما به رسوب گیری پکیج و رسوب زدایی رادیاتورها نیاز دارید.

رسوب لوله های پکیج سبب تنگ شدن مسیر آب می‌شود، در نتیجه آب با سرعت و فشار کمتری در لوله ها جریان دارد و همین باعث سرد شدن آب می‌شود. رسوب مخازن حرارتی باعث سوراخ شدن منبع آب می‌شود. بنابراین با رسوب زدایی پکیج، از بروز این مشکلات پیشگیری نمایید.

اسید شویی پکیج و رسوب گیری پکیج از اقدامات ضروری و مهم هستند که اگر درست انجام نشود باعث حرکت رسوب به قسمت‌های دیگر می‌شود و دوباره باید هزینه رسوب زدایی پکیج انجام شود. بنابراین خیلی مهم است که رسوب زدایی پکیج و رسوب گیری رادیاتورها توسط فرد متخصص و باتجربه انجام شود.

 

مرحله اول

مرحله دوم

مرحله سوم

مرحله چهارم

درخواست نصب، سرویس و یا تعمیرات خود را به صورت آنلاین و یا تلفنی ثبت کنید.

کارشناسان ما با در نظر گرفتن نوع دستگاه، برند، مشکل دستگاه و لوکیشن، درخواست شما را به بهترین تعمیرکار واجد شرایط تخصیص می دهند.

تعمیرکار جهت هماهنگی با شما تماس خواهد گرفت تا در زمان مورد نظر شما به محل مراجعه کند.

بعد از انجام کار و دریافت گارانتی کتبی، میتوانید هزینه را به تعمیرکار و یا به صورت آنلاین پرداخت نمایید.