تعمیرات پکیج

تعمیرات پکیج

پکیج یکی از وسایل نوظهور گرمایشی است که در بین افراد جامعه بسیار محبوب و فراگیر شده است. استفاده رایج دستگاه سبب گزارش مشکلات رایج در هنگام استفاده از این وسیله شده است.. در صورتی که یکی از قطعات پکیج دچار اشکال شود خود باعث اختلال در نظم زندگی افراد می­گردد.

اگر در پی اختلال در پکیج، به خلل در زندگی افراد اشاره کردیم، اغراق نکرده ایم. زیرا پکیج، گرمایش منزل و گرم کردن آب منزل، مسئله استحمام و تمیزی افراد و در نتیجه روحیه افراد را تحت الشعاع قرار می دهد.

سرویس پکیج

در این مقاله به مشکلات رایج پکیج و اعلام راه هایی برای عیب یابی توسط خود شخص و یا اطلاعات لازم برای گزارش دادن صحیح به متخصص تعمیر پکیج در این حوزه، ارائه می­گردد. اگر شما نتوانید ایراد را درست به متخصص انتقال دهید و نتوانید کارهای لازم تا آمدن متخصص را انجام دهید، ممکن است در خیلی از موارد با سهل­انگاری، باعث بروز اتفاقات ناخوشایند برای منزلتان و ساکنان آن به وجود بیاورید.

تعمیرات پکیج یا سرویس پکیج؟

برای اینکه در طول عمر پکیج تان، دچار مشکل با این وسیله و نیازمند به تعمیرات پکیج نگردید. باید به یک سری موارد آگاه شوید، تا بتوانید به طور صحیح با آن رفتار کرده و به درستی آن را سرویس پکیج کنید.

روش استفاده درست از پکیج به این صورت است، که شما قبل از استفاده از آن در فصل سرما و بعد از استفاده از آن حتی در فصل گرما، باید یک سری چکاپ های ماهانه و سالانه را در مورد آن انجام دهید. تا در هنگام مصرف به تعمیرات پکیج نیاز پیدا نکنید.

اگر مشکلی در پکیج ایجاد شود، یا از قطعات الکتریکی آن است، یا از پمپ آب آن است. یا از لوله های آب و گاز متصل به آن می باشد، یا به طور کلی به تنظیمات دمای آن و ترموستات آن بستگی دارد. که مشکل دار شدن هر یک نشانه هایی دارد که با اطلاع شما از آن، یا برای خبر کردن متخصص تعمیر پکیج، به کارتان می آید.

– به طور کلی این را بدانید، در تابستان که از سیستم گرمایش استفاده نمی­کنید توصیه می شود، برای جلوگیری از خشک شدن تاسیسات پکیج، و پمپ آن بهتر است آن را هر ماه یا حداقل یکبار در طول تابستان روشن کرده و آب را در لوله ها به جریان بیاندازید و آن را حدود یک ربع روشن نگه دارید .

– موارد کلی دیگر و چکاب های دیگر که توصیه می شود، برای جلوگیری از تعمیرات پکیج انجام دهید، چکاپ ترموستات و درستی تنظیمات دمای وسیله می­باشد. چک کردن لوله ها و اتصالات گاز و آب برای جلوگیری از نشتی و خراب نشدن بخش الکتریکی دستگاه توصیه می­شود. هواگیری رادیاتور برای جلوگیری از افت فشار است و اگر نمی­توانید آن را چک کنید از تعمیرکاران برای تعمیرات پکیج استفاده کنید تا زودتر مشکل آب وگرمایتان حل شود.

اگر پکیج خود را از مراکز معتبر مثل توچال سرویس که ارائه دهنده انواع برند با سابقه کار بالا و رضایت مندی مشتری میباشد، خریداری کنید می­توانید از ضمانت خدمات این برند، بهره مند گردید. و با مراجعه به وب سایت www.tochalservice.com می­توانید از تخصصی ترین تعمیرات پکیج بهره بگیرید.

در ادامه به رایج ترین تعمیرات پکیج که در استفاده از این دستگاه گزارش شده است اشاره می گردد:

خاموش شدن شعله پکیج

۱– تعمیرات پکیج در صورت روشن نشدن شعله پکیج

اگر برای روشن کردن وسیله دچار مشکل شدید به این دقت کنید که شاید لوله های گاز این دستگاه به وسیله ی گردو غبار یا به خاطر رسوب گرفته شده باشد. یا اینکه فشار دستگاه تنظیم نبوده و یا شاید لوله های گاز ورودی گرفته باشد.

۲– تعمیرات پکیج در صورت خاموش شدن پکیج

اگر در حین مصرف به ایراد خاموش شدن پکیج به کرات رو به رو شدید به این نکته دقت کنید که پکیج ها دارای سوپاپ یا سنسور ایمنی بوده و در صورتی که کارکرد پکیج درست نباشد و مشکل فنی داشته باشد به صورت خودکار آن را خاموش کرده و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می کنند.

اما بهتر است برای تعمیرات پکیج و پیدا کردن ریشه این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

– اگر فشار آب کم یا زیاد باشد، باعث افت فشار دستگاه و خاموش شدن آن می­شود.

– اگر ترموستات که تنظیم کننده دمای دستگاه است، دچار عیب شود ممکن است به این صورت خود را نشان دهد. ترموستات وسیله ای است که دما را در محدوده خاص نگه میدارد.

– اگر پمپ آب نشتی داشته باشد و یا شیرهای آب بسته باشد و دستگاه بدون آب مجبور به کار شود، سنسور ایمنی دستگاه را خاموش می­کند.

– اگر گاز قطع شود برای جلوگیری از نشت، دستگاه روشن نمی­شود.

– اگر در برد الکتریکی اشکالی ایجاد شده و در جریان برق پکیج های برقی مشکلی پیش بیاید دستگاه خاموش می شود.

۳– تعمیرات پکیج در صورت صدا دادن دستگاه

اگر بی دلیل در هنگام کار کردن صدایی در پکیج شما ایجاد شد به موارد و مشکلات زیر شک کنید و برای تعمیرات پکیج خود به تعمیرکار اطلاع دهید:

ممکن است از عمر پکیج شما سالیان قابل توجهی گذشته باشد و قطعات آن دچار استهلاک شده­ باشند. در این صورت باید پکیج، یا قطعات تعویض شده و یا توسط تعمیرکار به تعمیرات پکیج خود بپردازید.

ممکن است نفوذ هوا به داخل پمپ باعث صدای پکیج شده باشد، که می­توانید با باز کردن شیر پشت پمپ اقدام به هواگیری پمپ نمایید.

مورد دیگر بد سوختن شعله و اشکال در کار فن دستگاه است. بهتر است در صورت بروز هر گونه ایراد در کارکرد با متخصصین تعمیر پکیج تماس بگیرید.

سرد و گرم شدن آب
۴– تعمیرات پکیج در صورت تغییر ناگهانی دمای اب

اگر در هنگام استحمام با مشکل سرد شدن آب و یا در صورت کارکرد سیستم گرمایش با سرد شدن لوله های کف مواجه شدید، بهتر است بدانید، ممکن است پمپ آب دچار مشکل شده باشد. یا ممکن است سنسورهایی که مامور به گرم کردن آب هستند دچار اشکال شده باشند که باید مورد تعمیرات پکیج قرار گیرد.

مورد دیگر مبدل هایی هستند که آب درون مخزن، و آب های برگشتی لوله ها را گرم می­کنند، هر گونه اختلال در عملکرد آنها کل پکیج را دچار مشکل در عملکرد می­کند.

و مورد دیگر دستکاری شدن دکمه های تنظیم دمای پکیج است. توصیه می­شود ابتدا دمای پکیج را چک کنید و اگر مشکل از آنجا نبود به تعمیرکار اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.