بررسی علت خاموش شدن پکیج در توچال سرویس

علت خاموش شدن پکیج

تا حالا برای شما پیش آمده است که در پکیج منزلتان به یکباره و ناگهانی خاموش شود؟ فکر می کنید علت خاموش شدن پکیج چیست و چرا پکیج نمی تواند مانند قبل به کار خود ادامه دهد؟

علت خاموش شدن پکیج

نبود آب کافی در مدار گرمایش، علت خاموش شدن پکیج

یکی از مهمترین علت خاموش شدن پکیج این است که آب کافی در مدار گرمایش وجود ندارد. این موضوع به نوبه خود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مثلاً گاه آب دچار نشتی می شود و یا در منبع انبساط پکیج ایرادی ایجاد می شود که در نهایت سبب خاموش شدن پکیج خواهد شد. همینطور یک سری مشکلات در مصرف گاز پکیج نیز به نوبه خود سبب خاموش شدن پکیج می شود.

بگذارید این موضوع را به شکل دیگری برای شما توضیح دهیم اگر به روال کار پکیج های دیواری دقت کنید، شرایط به این صورت است که معمولاً این پکیج ها حداقل میزان آب را اندازه گیری می کنند و در صورتی که مقدار آب کمتر از حد مشخص شده باشد، دیگر پکیج نمی تواند به سادگی روشن شود و در نهایت خاموش خواهد شد.

 

هوا گرفتن مدار گرمایش، علت خاموش شدن پکیج

در صورتی که در مدار گرمایش پکیج، هوا وجود داشته باشد، پکیج نمی تواند به درستی خاموش شود و این موضوع به طور کلی دلایل مختلفی خواهد داشت. گاه دیده می شود که پمپ پکیج به جای اینکه آب را وارد محفظه نماید، اقدام به جذب هوا می کند و این موضوع سبب می شود تا مدار گرمایش نتواند به خوبی کار کند. در چنین شرایطی معمولاً با عدم وجود آب کافی در مدار گرمایش، شاهد خاموش شدن پکیج خواهیم بود. وجود هوا در مدار گرمایش سبب می شود که فشار پکیج بالا برود.

در این راستا نیاز به نمایندگی برای رفع علت خاموش شدن پکیج خواهد بود و هواگیری می بایست به درستی صورت بگیرد و این موضوع اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

علت خاموش شدن پکیج

انسداد مدار گرمایش، علت خاموش شدن پکیج

به طور کلی اگر مدار گرمایش پکیج درگیر یک اختلال شود، احتمال خاموش شدن پکیج وجود دارد. مثلاً گرفتگی لوله ها یکی از مواردی است که بارها در مورد آن صحبت شده است و برای اینکه این گرفتگی از بین برود نیاز به یک سرویس کار متخصص خواهد بود تا بتواند موقعیت پکیج را به خوبی اجرا نماید. دقت کنید که خاموش شدن پکیج می بایست توسط یک سرویس کار متخصص صورت بگیرد در غیر این صورت به سایر بخش های پکیج آسیب زیادی وارد می شود و این موضوع به نوبه خود می تواند هزینه های اضافی برای پکیج شما ایجاد نماید. با دانستن علت خاموش شدن پکیج می توانید زودتر جلوی خسارت را بگیرید.

 

خرابی پمپ پکیج، علت خاموش شدن پکیج

اگر پمپ پکیج به درستی کار نکند، پکیج خاموش می شود. بنابراین یکی از دلایل خاموش شدن پکیج، خرابی پمپ آن است. در واقع وقتی پمپ سیرکولاتور خراب می شود نیاز به متخصص خبره بوده که بتواند مشکلات ایجاد شده را برطرف سازد و این موضوع اهمیت زیادی خواهد داشت. دقت کنید که این پمپ ها معمولاً ناگهانی و یکباره از کار نمی افتند و رفته رفته ضعیف می شوند و در نهایت امکان سوختن آنها وجود دارد. هرچه پمپ ضعیف تر باشد، در نهایت پکیج خاموش می شود و اصطلاحاً گفته می شود که ” پمپ جام کرده است”. این مشکل با یک سرویس ساده برطرف می شود. اگر پمپ مورد نظر کاملاً ضعیف شده و دچار سوختگی شده باشد دیگر نباید انتظار داشته باشید که پکیج روشن شود.

در این حالت دیده می شود که مدار گرمایش حرارت و دمای خود را از دست می دهد و کاملاً سرد می شود.

 

چرا پکیج جوش می آورد و علت جوش آوردن پکیج چیست؟

زمانی که دمای آب در مدار گرمایش بالا می رود، اصطلاحاً گفته می شود که پکیج جوش آورده است. در چنین حالتی نیاز است که دمای آب کاهش پیدا کند و به حد مناسبی برسد تا بتوان پکیج را مجدداً روشن کرد.

حال سوال اینجاست که چطور می شود دمای آب بالا رفته و مشکل جوش آوردن پکیج ایجاد شود و علت این امر چیست؟ دقت کنید که یکی از دلایل جوش آوردن پکیج، خرابی کلید ان تی سی است. همینطور تنظیم نبودن شعله نیز بخش مهمی از کار را شامل می شود. اگر کلید تنظیم دما خراب شده باشد پکیج دچار جوش می شود. از سوی دیگر گرفتگی مسیر آب از دلایلی است که سبب بالا رفتن دمای آب شده و در نهایت بخشی از علت خاموش شدن پکیج محسوب می شود.

رسوب گرفتن مبدل ثانویه یکی از مواردی است که بارها به آن پرداخته شده است و از مهمترین دلایل خاموش شدن پکیج به شمار می آید. همینطور گرفتگی مبدل اصلی و صحیح کار نکردن پمپ نیز سبب می شود که پکیج جوش بیاید. در صورتی که در قطعات داخلی میکروسوئیچ نیز مشکلی ایجاد شود می توان گفت که پکیج دچار جوش شود. برای جلوگیری از این مشکل نیاز است که رسوب گیر پکیج به طور کاملاً دقیق و استاندارد نصب شود.

 

 

 

آیا کم شدن فشار گاز نیز بخشی از علت خاموش شدن پکیج محسوب می شود؟

بله! یکی از دلایل مهمی که سبب خاموش شدن پکیج می شود، کاهش فشار گاز است. در واقع وجود شعله و گرما به واسطه میزان گاز مشخص می شود. بدون گاز در پکیج های دیواری هیچ شعله ای روشن نخواهد شد. وقتی شعله ای روشن نشود به طبع، گرمایی نیز احساس نمی شود. اگر فشار گاز ضعیف باشد، و یا شعله نیز ضعیف باشد، احتمال روشن و خاموش شدن پکیج خواهد بود.

برای تنظیم فشار گاز ورودی پکیج نیاز به متخصصان این حوزه خواهد بود و بسیار مهم است که وضعیت فشار گاز ساختمان و شیر گاز نیز مشخص شود.

علت خاموش شدن پکیج

 

دود پکیج تخلیه نمی شود، علت چیست؟

اگر به دنبال علت خاموش شدن پکیج هستید، به عدم تخلیه دود پکیج نیز دقت داشته باشید. در واقع دفع نشدن دود به نوبه خود سبب خاموش شدن پکیج می شود. اگر دودکش به درستی نصب نشده باشد و یا ارتفاع دودکش نیز به درستی رعایت نشده باشد احتمال خاموش شدن پکیج وجود دارد.

 

 

 

خرابی الکترود یون پکیج یکی از مهمترین علت خاموش شدن پکیج

الکترودهای یون پکیج در صورت خرابی سبب می شوند تا پکیج خاموش شود. در واقع این قطعه وظیفه دارد که شعله مورد نظر را تشخیص دهد و در صورت وجود ایراد تشخیص شعله با مشکل روبرو شده و پکیج مورد نظر روشن نخواهد شد. در صورتی که الکترود مورد نظر خراب شده باشد برای رفع خرابی می بایست الکترود پکیج دیواری تعویض شده و یا تعمیر شود که این کار قطعاً می بایست تعمیرکاران حرفه ای صورت بگیرد و شرایط پکیج به خوبی ارزیابی شود.

 

 

 

در صورتی خرابی برد پکیج چه باید کرد؟

برد یکی از قطعات گران قیمت پکیج محسوب می شود و اگر دقت برد کم شده باشد نمی تواند شعله را به خوبی تشخیص دهد و در نهایت پکیج خاموش می شود. اینطور که ارزیابی ها نشان می دهد این قطعه به نوبه خود نیاز به بررسی و سرویس دوره ای دارد و چون قطعه بسیار حساسی است می بایست این کار به واسطه متخصصان خبره صورت بگیرد.

 

 

جمع بندی

حال که مهمترین علت خاموش شدن پکیج مشخص شود و همینطور دلایلی که منجر به بروز این مشکل می شود ارزیابی شد، بهتر است برای رفع مشکل از بهترین تعمیرکاران استفاده شود. در این صورت اگر مشکلی ایجاد شود سریعاً برطرف شده و هزینه ها بسیار کاهش می یابند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.