علت سرد بودن آب پکیج و تعمیر آن

علت سرد بودن آب پکیج

 

اگر علت سرد بودن آب پکیج را بدانیم شاید خیالمان کمی راحت تر شود که مشکل ایجاد شده توسط تیم تعمیرکار خبره قابل حل است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد!

 

مهمترین علت سرد بودن آب پکیج

دلایل مختلفی برای سرد بودن آب پکیج دیده می شود که هر یک نشانه های مخصوص به خود را دارد.

فشار آب یکی از علت های سرد شدن آب پکیج محسوب می شود. در واقع وقتی آب ورودی پکیج نوسان دارد سبب سرد شدن آب می شود. البته که در صورت خرابی پمپ ورودی می بایست نوسان آب به شکل قابل قبولی سنجیده شود. پیش از تعمیر بهتر است علت سرد بودن آب پکیج مشخص شود.

پیش از تعمیر می بایست فشار آب را بررسی کنید. در صورت نوسان داشتن فشار آب نیاز است که پمپ تعویض شده و یا تعمیرات صورت بگیرد.

مورد دیگر از علت سرد بودن آب پکیج مربوط به سنسور آب گرم است، سنسور آب گرم از قطعات بسیار مهم پکیج محسوب می شود و وظیفه دارد که آب ورودی را گرم نگه دارد. در صورتی که این قطعه خراب شده باشد باید تعویض شود.

جرم گرفتن مبدل از دیگر علت سرد بودن آب پکیج محسوب می شود. البته که مبدل ها پس از مدتی دچار جرم و رسوب زیادی می شوند. پکیج هایی که دارای دو مبدل هستند بر اساس سطح رسوب آب نیاز است که هر چند وقت یک بار مبدل ثانویه رسوب می گیرد.

در صورتی که مبدل اولیه پکیج دچار جرم شده باشد نیاز به رسوب زدایی است و برای رفع این مشکل می بایست از اسید استفاده کرد. این کار دو سال یک بار صورت می گیرد و بهتر است از تیم تعمیرکار حرفه ای بخواهید این کار را انجام دهد.

اگر سنسور آب گرم مصرفی خراب شود، آب پکیج سرد می شود. در واقع با خراب شدن این سنسور دمای اندازه گیری شده به شکل اشتباهی اعلام می شود و این موضوع سبب می شود که دمای آب به درستی تنظیم نشود. سنسور آب گرم مصرفی معمولاً به ندرت خراب می شود اما در صورت خراب شدن نیاز به تعویض خواهد و نمایندگی تعمیر پکیج باید قطعه اورجینال و با کیفیتی خریداری کنند. علت سرد بودن آب پکیج را به درستی شناسایی کنید تا نگران تعمیر آن نباشید.

علت سرد بودن آب پکیج

 

اصلی ترین علت سرد بودن آب پکیج در سال های اخیر

یکی از مهمترین علت سرد بودن آب پکیج، فلومتر است، فلومتر ها به طور کلی دستگاهی هستند که مقدار آب جابجا شده را مشخص می کنند. در واقع این دستگاه میزان آبی که در یک مکان و مدت زمان مشخص جابجا شده است را اعلام می کند و اگر این دستگاه یا سنسور خراب شده باشد، در اعلام میزان آب مشکلات زیادی ایجاد می شود.

در صورتی که شعله پکیج زیاد باشد می توان انتظار داشت که آب سرد شده است. حقیقت امر این است که وقتی شعله بیش از اندازه باشد به طور کلی پکیج به زودی گرم می شود و وقتی که آب به دمای مناسب رسید شاهد خاموش شدن پکیج خواهیم بوده و این موضوع سبب می شود که پکیج پس از مدتی سرد شود. در واقع یکی از مهمترین دلایلی که سبب می شود تا شعله گاز زیاد باشد مقدار جریان گاز است و تنظیم نبودن مقدار جریان گاز به نوبه خود دردسرساز است و نیاز است که شعله تعمیر شود. علت سرد بودن آب پکیج در برندهای مختلف فرق دارد.

موضوع مهم دیگر فشار کم آب است. کم بودن فشار آب به نوبه خود علت سرد بودن آب پکیج محسوب می شود. وقتی فشار آب کم شود، آبی که وارد پکیج شده است داغ خواهد شد و در نهایت به دمای مورد نظر خود می رسد. در این راستا شعله خاموش می شود. زمانی که آب سرد باشد دوباره روشن خواهد شد و این روند مدام تکرار می شود. در چنین شرایطی فشار آب به واسطه پمپ تنظیم می شود و تا دیگر مشکل سرد شدن آب وجود نداشته باشد.

 

 

فلوسوئیچ مهمترین علت سرد بودن آب پکیج

برای اینکه علت اصلی این مشکل برای شما مشخص شود قصد داریم مثالی بزنیم. فرض کنید شما شیر آب گرم را باز می کنید و آب گرم شده و داغ می شود در نهایت نیاز است که آب سرد را باز کنید تا دمای آب متعادل شود. در چنین حالتی متوجه می شوید که آب به طور کلی سرد می شود. این موضوع مربوط به خرابی فلوسوئیچ است و نیاز به تعویض فلوسوئیچ خواهد بود. علت سرد بودن آب پکیج اگر به موقع مشخص شود از هزینه های اضافی کم می شود.

 

علت سرد بودن آب پکیج

 

خرابی سنسورها بخشی از علت سرد بودن آب پکیج

پرشر از قطعاتی است که به نوبه خود بخش مهمی در پکیج ها دارد و وظیفه آن کنترل آب در سیستم پکیج است. این قطعه ممکن است خراب شود و یا دچار قطع و وصلی شود و آب پکیج را سرد می کند. البته قیمت پرشر به نسبت گران است و به ندرت دیده می شود که نیاز به تعویض این قطعه وجود داشته باشد اما به طور کلی این قطعه قابلیت تعویض خواهد داشت.

سنسور شوفاژ از دیگر مواردی است که سبب سرد شدن آب پکیج می شود. به طور کلی هر مشکل جزیی که در شوفاژ ایجاد شود در نهایت در پکیج نیز اختلال ایجاد می کند. به طور کلی نیاز است که سنسورهای شوفاژ بررسی شوند و در صورت نیاز تعویض صورت بگیرد.

 

 

چطور علت سرد بودن آب پکیج را متوجه شویم؟

یکی از مواردی که کمک می کند تا علت سرد بودن آب پکیج را متوجه شویم، ارتباط گرفتن با نمایندگی تعمیرات پکیج است. دقت کنید که به طور کلی سرد بودن آب پکیج به قطعات داخلی دستگاه نیز بستگی دارد پس اگر قطعه ای به طور کلی به درستی کار نمی کند قطعاً نیاز است فکری به حال آن نمایید و مشکلات را به شکل قابل قبولی ارزیابی کنید. از سوی دیگر نمایندگی تعمیر پکیج به صورت دوره ای موقعیت پکیج شما را شناسایی می کند و در صورت بروز هر نوع مشکلی شرایط را به شکل کاملاً اصولی پیش می برد. اگر خودتان نمی توانید علت سرد بودن آب پکیج را متوجه شوید، می توانید با کارشناسان ارتباط بگیرید تا موقعیت پکیج شما را شناسایی کنند و مشخص شود که پکیج از نظر سبک اجرایی در چه جایگاهی قرار گرفته است.

علت سرد بودن آب پکیج

هزینه تعمیر پکیج

هزینه ای که بابت تعمیر قطعات داخلی پکیج در نظر گرفته می شود به نسبت هزینه تعویض قطعات فرق می کند به این ترتیب افراد می توانند پروسه تعمیر پکیج را به درستی پشت سر بگذارند بدون اینکه نگران موضوعی باشند. از یاد نبرید که تعمیر پکیج در سال های اخیر هزینه بر بوده و اگر از افراد نابلد در این زمینه کمک گرفته شود هزینه ها چند برابر می شود. پس می بایست تعمیرات را به شکل کاملاً اصولی و حرفه ای انجام داد در غیر این صورت قطعاً مشکلات زیادی پیش روی شما قرار می گیرد و باید فکری به حال آن نمایید. پکیج ها در چندین سبک اجرا می شوند و تیم نمایندگی که برای تعمیر پکیج ها انتخاب می شود باید کارآزموده و کاملاً ایده آل باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی در پکیج ایجاد خواهد شد. از سوی دیگر هزینه ها نیز به واسطه قیمت قطعات، دستمزد تعمیرکار، شدت خرابی و نوع پکیج با هم فرق دارد. شما می توانید پکیجی خریداری کنید که هم ساختاری حرفه ای داشته باشد و هم از نظر اجرایی بسیار ایده آل طراحی شده باشد در غیر این صورت دستگاه به درستی کار نمی کند و مشکل ساز خواهد شد. پکیج ها از نظر مدل نیز متفاوت هستند.

علت سرد بودن آب پکیج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.